ACTIVITAT FETA EL DIA 05 D'OCTUBRE

GR 171 - DEL SANTUARI DE PINÓS ALS PORTS

Jornada 14

De Paüls al Refugi de Caro (UEC)

El GR 171 és una travessa, del Solsonès al Baix Camp, que va néixer com a variant del GR 7 i des del 1995 té entitat pròpia. El seu recorregut discorre paral·lel al del GR 7, uns quilòmetres més al nord i a l’oest. Així, doncs, enllaça el Santuari de Pinós amb el Refugi de Caro, i recorre quasi 300 quilòmetres de les demarcacions de Lleida i Tarragona.

Al llarg de l’itinerari, travessa indrets naturals de primer ordre de les comarques de ponent i sud de Catalunya, com les Muntanyes de Prades, la serra del Montsant o el massís dels Ports. També destaquen alguns dels principals conjunts monumentals del país, com el monestir de Poblet, la vila de Montblanc o la cartoixa d’Escaladei.

El seu recorregut també porta al caminant per indrets que van ser escenari de la batalla de l’Ebre, un dels episodis culminants de la Guerra Civil com les serres de Cavalls i de Pàndols, que van viure les penúries dels joves soldats que hi van morir. Actualment, és un espai natural protegit que el GR 171 recorre de cap a cap per la seva carena de dents que apunten al cel.

Aquesta travessa està dividida en 15 etapes, que, per possibilitats de connexió amb Barcelona i de pernoctació, s’han fet en 14 Jornades:

JORNADA 1 (Etapa 1) - Santuari de Pinós-Castellfollit de Riubregós, pujant a la Serra de Pinós, 100 Cims FEEC

JORNADA 2 (Etapa 2) - Castellfollit de Riubregós-Cervera

JORNADA 3 (Etapa 3) - Cervera-Talavera

JORNADA 4 (Etapa 4) - Talavera-Forès

JORNADA 5 (Etapa 5) - Talavera-Forès

JORNADA 6 (Etapa 6) - Vimbodí-Montblanc

JORNADA 7 (Etapa 7) - Montblanc-Prades, pujant a la Mola d’Estat i al Tossal de la Baltasana, dos 100 Cims FEEC

JORNADA 8 (Etapa 8+9.1a) - Prades-Albarca-Refugi de la Morera de Montsant

JORNADA 9 (Etapa 9.2a+10) - Refugi de la Morera de Montsant-Cartoixa d’Escaladei-La Figuera

JORNADA 10 (Etapa 11.1a) - La Figuera-Garcia

JORNADA 11 (Etapa 11.2a+12) - Garcia-Àrea de Sant Jeroni- Crta. C-43 (Gandesa), pujant a la Punta Redona, 100 Cims FEEC

JORNADA 12 (Etapa 13) - Crta. C-43 (Gandesa)-Prat de Comte

JORNADA 13 (Etapa 14) - Prat de Comte-Paüls

JORNADA 14 (Etapa 15) - Paüls-Refugi de Caro

DADES BÀSIQUES DE LA JORNADA:

- Data de realització: 5/10/2022

- Track: Gravat amb GPS d’i-Phone directament a Wikiloc i “netejat” amb BaseCamp sobre mapes OTM (OpenTopoMap de Garmin)

- Recorregut: De Paüls al Refugi de Caro arribant a la Fonda del Restaurant del Port

- Etapa del GR 171: 15 (última etapa del GR)

- Tipus de traçat: Lineal

- Inici de l’etapa: Fonda Ca les Barberes, Paüls Comte

- Final de l’etapa: Fonda del Restaurant del Port

- Desplaçament d’anada des de Barcelona: Sense desplaçament d'anada, hem pernoctat en ruta, Ca les Barberes a Paüls

- Desplaçament de tornada a Barcelona: Sense desplaçament de tornada, pernoctem en ruta, Fonda del Restaurant del Port

- DADES SEGONS “ibp index”: (Què és l’índex "ibp"?)

# Grau de dificultat: 118

Cal tenir en compte que la duresa o l’esforç d’una ruta serà igual a:

ibp + Estat de forma física + Ritme de carrera + Condicions climatològiques

# Velocitat mitja: 3,7 km/h

# Veure anàlisi "IBP" complet

- COMENTARIS A DESTACAR:

# Sortida de Paüls compartint ruta durant uns 1500 metres amb el traçat del GR 7, que marxa a la dreta passada les instal·lacions de la Granja de l'Escobedo

# Tram de pujada fins a guanyar el Coll de Paüls

# Baixada, amb algun tram fort, que porta a Alfara de Carles, tot i que el Sender bordeja la població sense entrar de ple en ella

# Sortida del poble seguint la Carretera TV-3422, per després un parell de quilòmetre deixa-la anant a la dreta, planejant fins a arribar a l'Ermita de Santa Llucia

# Ermita de Sant Julià, amb les restes del Castell de Carles a l'esquerra

# Ermita de Santa Magdalena, on arribem després d'un primer tram de pujada, no gaire exigent, per continuar pujant, ara de forma més dura, fins al Coll de la Vallfiguera

# Tram més o menys planer, que una mica més endavant inicia una consistent pujada, que ja no deixarem fins a arribar al final de la Jornada, tot i que els últims quilòmetres són força més suaus

# Deixem la pista principal per arribar-hi fins el Refugi de Caro (UEC), on acaba "oficialment" el GR 171 i on també es ajunta de nou amb el GR 7.

# Després, seguim aquest GR 7 per tornar a la pista principal i deixem-lo, uns centenars de metres més endavant, a l'arribar al Restaurant del Port, on nosaltres acabem la Jornada i el GR 171 que vàrem començar, ja fa unes setmanes, al Santuari de Pinós

# Per contra, el GR 7 segueix cap al Sud fins al Coll de Manado, on entra en terres valencianes per arribar a Fredes i continuar, al menys en teoria, fins a Tarifa

Track a WIKILOC

Per més informació, contactar via mail (senders.i.mes@gmail.com)