GR 174 - SENDER DEL PRIORAT - Jornada 1
Del Coll de la Teixeta a Falset
El GR 174 era inicialment una variant del GR 7, però a partir del 1996 ha esdevingut un itinerari independent.
Es tracta d’una travessa d’uns 72 km que creua la comarca del Priorat, a la província de Tarragona. En el decurs del seu recorregut, es poden contemplar paisatges abruptes i muntanyosos alternats amb conreus de vinya i oliveres, boscos de pins i alzines i poblets ben pintorescos.
El Sender comença al Coll de la Teixeta, a la carretera N-420 (de Reus a Falset), i acaba al Refugi Montsant d’Albarca.
El recorregut d'aquest Sender transcorre entre vinyes, atès que la comarca del Priorat és una zona vitivinícola a l'alça, amb caldos de gran prestigi.
Sortint del Coll de la Teixeta el sender baixa fins a Porrera i continua a Falset, capital de la comarca, i segueix entre vinyes visitant algunes de les poblacions més boniques del Priorat com Cornudella de Montsant, Lloar, Gratallops, Torroja del Priorat i la Vilella Alta, entre d’altres, sense oblidar la Cartoixa d'Escaladei, endinsant-se també al Parc Natural de la Serra del Montsant, sens dubte el paratge natural més interessant.
Aquesta travessa està dividida en 4 etapes, tot i que per possibilitats de connexió amb Barcelona i de pernoctació, s’han fet el 3 Jornades, ja que el quilometratge ho permet:
Jornada 1 (Etapa 1) - Coll de la Teixeta-Falset
Jornada 2 (Etapa 2+3.1a) - Falset-Gratallops-Torroja del Priorat
Jornada 3 (Etapa 3.2a+4) - Torroja del Priorat-Poboleda-Albarca
DADES BÀSIQUES DE LA JORNADA:
- Data de realització: 16/03/2022
- Track: Gravat amb GPS d’i-Phone directament a Wikiloc i “netejat” amb BaseCamp sobre mapes OTM (OpenTopoMap de Garmin)
- Recorregut: Del Coll de la Teixeta a Falset
- Etapa del GR 174: 1
- Tipus de traçat: Lineal
- Inici de l’etapa: Parada d’autobusos del Coll de la Teixeta
- Final de l’etapa: Parada d’autobusos de Falset
- Desplaçament d’anada des de Barcelona: Tren de Rodalies, línia R15, fins a Reus i bus AUTOCARS DOMÈNECH al Coll
- Desplaçament de tornada a Barcelona: Bus AUTOCARS DOMÈNECH a Reus i tren de Rodaliesm línia R15, cap a Barcelona
- DADES SEGONS “ibp index”: (Què és l’índex "ibp"?)
# Grau de dificultat: 60
Cal tenir en compte que la duresa o l’esforç d’una ruta serà igual a:
ibp + Estat de forma física + Ritme de carrera + Condicions climatològiques
# Distancia total: 18,49 km
# Desnivell de pujada: 421 m
# Desnivell de baixada: 587 m
# Altura màxima: 602 m
# Altura mínima: 279 m
# Temps efectiu de marxa: 3h 30min
# Velocitat mitja: 5,3 km/h
- COMENTARIS A DESTACAR:
# Em seguit el traçat de l’etapa 1, segons el track que es troba a la web de la FEEC, tot i que començant i acabant a les respectives parades d’autobús
# En el “track FEEC” trobem una diferencia respecte a la senyalització sobre el terreny, baixant del Coll Major, entre el “WP 01” i el “WP 01.1” senyalitzats al nostre track
# En general l’etapa te una bona senyalització, però només a partir de deixar el Parc Eòlic del Mas de la Potra, tant el punt d’inici com el primer tram, que segueix el traçat del GR 7, no estan senyalitzats
# Suau i agradable baixada pel Vall de Cortiella
# Població de Porrera, que travessem pel Sud
# Pujades consecutives al Collet de la Sentiu i, més dura, al Coll Major, amb alguns trams amb desnivells propers al 20%
# Llarga baixada cap a Falset
# Travessa de Falset, deixant el traçat del GR poc després del final de l’etapa, per arribar a la parada d’autobusos, final de la Jornada
Per més informació, contactar via mail (senders.i.mes@gmail.com)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada