ACTIVITAT FETA EL DIA 11 DE NOVEMBRE

GR 172 - DE LA MUSSARA A BELLPRAT
Etapa 1, de la Mussara a Reus

Travessa d’uns 198 kilòmetres, que començant a prop de Reus arriba a Tarragona, passa per Montserrat i retorna fins a Bellprat.

El recorregut d'aquest sender ens descobreix algunes de les principals ciutats tarragonines. Comença a la Serra de la Mussara i baixa a Reus, on podem admirar els seus edificis modernistes, i segueix cap a Tarragona, declarada Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO, ciutat que ens mostra un passat ric en monuments romans. Segueix entre vinyes fins al monestir cistercenc de Santes Creus, puja a Montagut i, travessant les serres del Penedès, arriba a les coves del Salnitre a Collbató, puja al monestir de Montserrat i el seu magnífic parc natural i baixa a la Pobla de Claramunt des d'on puja al castell de Queralt i baixa a Bellprat.

Aquesta travessa està dividida en 10 etapes, que nosaltres anem seguint una a una, tot i que amb alguns inicis i finals modificats en funció de les necessitats per la connexió amb Barcelona.

Les 10 etapes son les següents:

Etapa 10 - La Pobla de Claramunt-Bellprat

Dades bàsiques de la PRIMERA ETAPA del GR 172:

- Data de realització: 11/11/2020

- Track: Gravat amb GPS d’i-Phone directament a Wikiloc i “netejat” amb BaseCamp sobre mapes TopoHispania

- Recorregut: Del Refugi de la Mussara a Reus

- Tipus de traçat: Lineal

- Inici de l’etapa: Refugi de la Mussara

- Final de l’etapa: Estació de tren de Reus

- Desplaçament d’anada des de Barcelona: Tren (línia R14 ó R15) a Reus i cotxe particular fins el Refugi de la Mussara

- Desplaçament de tornada a Barcelona: Tren des de Reus (línia R14 ó R15) fins a Barcelona

- DADES SEGONS “ibp index”: (¿Què és l’índex "ibp"?)

# Grau de dificultat: 67

Cal tenir en compte que la duresa o l’esforç d’una ruta serà igual a:

ibp + Estat de forma física + Ritme de carrera + Condicions climatològiques

# Velocitat mitja en moviment: 4,4 km/h

# Veure anàlisi "IBP" complet

- COMENTARIS A DESTACAR:

# Hem seguit la primer etapa del GR, tot i que l’hem deixat una mica abans d’arribar al final, a la cruïlla de l’Avinguda Onze de Setembre amb el carrer del General Moragues, per anar, seguint el Passeig de Mata, cap a l’ estació del tren que queda a prop d’aquesta cruïlla. El petit tram de l’etapa 1 que no fem, el seguim al fer la segona

# La senyalització d’aquesta etapa es força deficient, serà difícil de seguir si no es porta un bon mapa o GPS amb el track corresponent

# El recorregut d’aquesta etapa segueix fil per randa el track “homologat” a la FEEC

# Refugi de la Mussara, amb un servei “super-atent” i amb unes espectaculars vistes fins el mar

# Un cop deixem la Carreterra T-704, que hem seguit poc després de deixar el Refugi, trobem el traçat del GR 7 amb el que compartim camí durant quasi un quilòmetre

# Forta i llarga baixada, moltes estones per torrenteres, fins arribar primer al Pla de la Mola i seguir baixant fort fins arribar a tocar de l’Ermita de la Immaculada, que queda lleugerament retirada a l’esquerra del Sender

# Travessa de la Carretera C-326 al Coll de la Batalla, per seguir baixant per còmoda pista fins arribar als carrers de la Urbanització El Picarany, abans haurem deixat a l’esquerra el Mas de Borbó i la seva enorme alzina “catalogada” com “Arbre Monumental”

# Després de seguir per l’Avinguda d’Arbolí, carrer central de la Urbanització, un bona estona, s’arriba a una altre Urbanització, Castellmoster, que també travessem de Nord a Sud

# Castellvell del Camp, petit poble ja a tocar de Reus

# Entrem a Reus per l’Avinguda de Castellvell, arribant de seguida al punt on deixem el traçat del GR: cruïlla del Carrer del General Moragues amb l’Avinguda de l’Onze de Setembre, per girar a la dreta cap a l’estació del tren que queda molt a prop, punt final de la jornada

Track a WIKILOC

Per més informació, contactar via mail (senders.i.mes@gmail.com)