ACTIVITAT FETA EL DIA 07 DE SETEMBRE

DOBLE VOLTA PER CERVERA
Seguint els PR-C 140 i 141

Llarga caminada, tot i que força planera, pels voltants de Cervera, bonica població amb un centre històric que mereix ser visitat.

Hem seguit el traçat de dos PR-C, el primer (PR-C 140) que, començant a tocar de l’estació de tren, fa una volta pel Nord de la ciutat, el segon (PR-C 141) que comença a la Plaça de Santa Anna, a escassos 400 metres d’on acaba el primer, que volta per la part Sud. Ambdós PR’s son “circulars, el que fa que sigui còmode i fàcil fer un com continuació d’altre.

Dades bàsiques d’aquesta doble volta per Cervera:

- Data de realització: 07/09/2020

- Track: Gravat amb GPS d’i-Phone directament a Wikiloc i “netejat” amb BaseCamp sobre mapes TopoHispania

- Recorregut: Cervera

- Tipus de traçat: Circular

- Tipus de camí: Pràcticament tot el traçat per pistes agrícoles

- Inici i final del recorregut: Cruïlla de l’Avinguda de Prat de la Riba amb el Carrer de la Victoria, on comença el PR-C 140

- Desplaçament d’anada i tornada des de/a Barcelona: Cotxe particular, que es pot deixar còmodament a l’aparcament de l’estació de tren, molt a prop del principi del recorregut. També és possible arribar amb tren, línia R12, tot i que la freqüència d’aquesta línia es molt baixa (tres combois diaris en cada direcció)

- DADES SEGONS “ibp index”: (¿Què és l’índex "ibp"?)

# Grau de dificultat:

Cal tenir en compte que la duresa o l’esforç d’una ruta serà igual a:

ibp + Estat de forma física + Ritme de carrera + Condicions climatològiques

# Velocitat mitja en moviment: 5,1 km/h

# Veure anàlisi "IBP" complet

- COMENTARIS A DESTACAR:

# Llarga caminada, que recomanem fer en temps no gaire calorosos, ja que es fa a plena solana

# Traçat fàcil de seguir, adequadament senyalitzat amb les pintures blanc-i-grogues típiques dels PR’s. En algun punt es troba a faltar una mica més de senyalització

# Primera sortida de Cervera (seguir el PR-C 140) pel Passeig de l’Estació i l’Avinguda de Manresa, passant per davant de l’estació de tren i l’espectacular edifici de la Farinera del sindicat Agrícola de  Cervera

# La Cardosa, petit nucli habitat, amb el Castell  del mateix nom i l’Ermita de Sant Pere

# L’Alzina del Canós, arbre monumental a ‘esquerra del camí

# Tornada a Cervera (primera) seguint la via fèrria que entra a Cervera des del Oest

# Pas a nivell per arribar al punt de inici/final del PR-C 140

# Travessa de Cervera, pels carrers de la Victoria, del Combat i de Santa Anna fins arribar a la Plaça del mateix nom, on comença el segon PR del dia (PR-C 141)

# Travessa pel Carrer Major fins arribar al Ajuntament (Paeria) i l’Església de Santa Maria, des d’on deixem per segon cop la població

# Mas Ramon, gran masia a l’esquerra del Camí

# Corral del Monjo, indret amb curioses construccions mig derruïdes, on el sender es creua amb el traçat del GR 171

# Segona tornada a Cervera, ara per la part Sud després de creuar el Riu d’Ondara

# Passeig per sobre de les reconstruïdes Muralles fins tornar a la Plaça de santa Anna, final del PR-C 141

# Plaça de Sant Miquel, camí del final de la ruta, amb l’edifica de l’antiga Universitat de Cervera al fons

Track a WIKILOC

Per més informació, contactar via mail (senders.i.mes@gmail.com)