ACTIVITAT FETA EL DIA 19 DE MARÇ

PUJADA A SANT BENET (100 CIMS)
Des del Coll de Nafré, Osor

Itinerari “d’anada i tornada" d’aproximadament 7,5 km, que hem fet en una mica menys de dues hores de marxa efectiva.
Iniciem l’excursió al Coll de Nafré en la carretera d’Osor al Santuari del Coll, just en la cruïlla on neix la carretera que baixa cap a el Pantà de Susqueda. En aquesta cruïlla, a la dreta, es pot deixar el cotxe sense cap problema.
Inicialment seguim les marques blanc-i-vermelles del traçat del GR 178 (Ruta d’en Serrallonga), per un corriol que surt a l’esquerra de la carretera del Santuari passat el Coll. Aquest Sender ens porta, en constant pujada a La Casa Nova del Coll on es troba l’esmentat Santuari i també trobem les instal·lacions de turisme Rural de l’Hostal del Coll.
En el Santuari deixem el GR i seguim uns metres per la carretera, que segueix pujant, fins deixar-la per un corriol a la dreta que puja de forma més significativa. Seguint el corriol travessem un parell de pistes forestals, arribant a una tercera que seguim a la dreta fins arribar a la a la Creu de Sant Benet (1.147 m) i una mica més endavant, pràcticament a la mateixa alçada arribem a Sant Benet (1.150 m), 100 Cims del llistat de la FEEC.
La baixada la fem seguint el camí de pujada, a excepció del tram de sortida del cim, que el fem per un corriol que ens porta directament a la darrera pista forestal, i des de aquí nomes queda desfer el camí fins tornar al Coll de Nafré, on hem deixat el cotxe.