ACTIVITAT FETA EL DIA 13 DE MARÇ

SALOMÓ-MONTFERRI-SALOMÓ
Pujant a la Tossa Grossa de Montferri (100 Cims)

Itinerari “circular" d’una mica més de 3,5 hores de marxa efectiva.
Iniciem l’excursió a l’estació de tren de Salomó, on hem arribat des de Barcelona amb tren de la línia R13. Des de l’estació, que es troba lleugerament retirada del nucli urbà, anem cap al poble que de seguida travessem per la part Sud, sortint direcció Oest per la pista asfaltada que ens portaria a Vilabella i que travessa la riera del Barranc de Salomó.
Seguim aquesta petit carretera durant uns dos kilòmetres i la deixem per enfilar direcció Nord cap a Montferri, on arribem després de caminar uns 6 kilòmetres, bàsicament per camins agrícoles i rurals, voltats de camps de vinyes i oliveres.
Travessem Montferri sense entrar-hi, voltant la població pel Sud, per fora de les antigues muralles, i sortint pel camí asfaltat d’accés al Castell de Rocamora. Just abans de creuar el Torrent del Còdol, deixem el camí per agafar un altre, ara pista forestal, que ressegueix aquest Torrent en suau pujada.
Una mica abans d’arribar a l’antiga carretera d’accés a Montferri, deixem el Torrent per fer un ampli gir a la dreta, anant a busca la carena que, en direcció Sud, ens porta fins la Tossa Grossa de Montferri (387 m), 100 cims objectiu de la jornada. Un cop fet el cim, seguim carenant passant per la Torro de Moro, que ens queda just al davant, i continuar davallant fins arribar a trobar de nou camps de conreu de Salomó.
La ruta de tornada ens porta a passar a tocar d’unes pistes de motocròs, ja a prop del poble, al que arribem en menys d’un kilòmetre i voltant-lo, sense entrar de ple, tornem a l’estació, on finalitzem l’excursió, i des d’on podem agafar un tren (línia R13) que via Sant Vicenç de Calders en torna a Barcelona.