ACTIVITAT FETA EL DIA 23 DE JULIOL

GR 173.1 – Del Torrent del Sot de la Carda a Can Catafau

Des de i a l’Àrea d'esplai de les Arenes pel GR 173/e4

El Sender GR 173.1 és una les tres variants del GR 173 "VALLÈS NATURAL", que uneix dos punts de l’etapa 4 d’aquest GR, arribant fins a Sant Llorenç Savall.

En GR 173 és una travessa circular d’uns 75 kilòmetres, amb principi i final a la Rotonda de la Dona Acollidora de Castellar del Vallès.

El Sender ens endinsa al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i la Serra de l'Obac, on podem contemplar un paisatge abrupte de gran bellesa, on les alzines s'estenen pel seu relleu muntanyós. Més endavant s'arriba al Parc de Collserola, pulmó verd de Barcelona, amb grans boscos d'alzines, pi blanc i petites rouredes, que constitueixen una bona representació dels ecosistemes mediterranis. La zona del Vallès no és interessant només des del punt de vista natural sinó que també ens permet descobrir un patrimoni monumental de gran interès així com algun dels museus més importants de Catalunya.

Aquesta travessa està dividida en 4 etapes, que son les següents:

Etapa 1 - Castellar del Vallès-Barberà del Vallès

Etapa 2 - Barberà del Vallès-Sant Cugat del Vallès

Etapa 3 - Sant Cugat del Vallès-Matadepera

Etapa 4 - Matadepera-Castellar del Vallès

Que es complementen amb aquestes variants ”homologades” per la FEEC.

GR 173.1 - Torrent del Sot de la Carda-Can Catafau

GR 173.2 - Turó de Can Camps-Universitat Autònoma de Bellaterra

GR 173.3 - Can Canaletes-Barcelona

DADES BÀSIQUES DE LA JORNADA:

- Data de realització: 23/07/2024

- Track: Gravat amb GPS d’i-Phone directament a Wikiloc i “netejat” amb BaseCamp sobre mapes OTM (OpenTopoMap de Garmin)

- Recorregut: De l’àrea d’esplai de les Arenes a Sant Llorenç Savall i tornada pel GR 173/e4

- Tipus de traçat: Circular

- Inici i final de l’etapa: Parada d’autobusos a l’àrea d’esplai de les Arenes (Ctra. C-642)

- Desplaçament d’anada: Tren de Rodalies, línia R4, a Sabadell i bus Moventis, línia C-3

- Desplaçament de tornada a Barcelona: Bus Moventis, línia C-3, a Sabadell i tren de Rodalies, línia R4, cap a Barcelona

- DADES SEGONS “ibp index”: (Què és l’índex "ibp"?)

# Grau de dificultat: 68

Cal tenir en compte que la duresa o l’esforç d’una ruta serà igual a:

ibp + Estat de forma física + Ritme de carrera + Condicions climatològiques

# Velocitat mitja: 4,8 km/h

# Veure anàlisi "IBP" complet

- COMENTARIS A DESTACAR:

# En aquesta Jornada hem seguit el track que es troba a la web de la FEEC, tot i que començant i acabant a la parada d’autobusos de les Arenes, anant al inici i final de la Variant pel traçat del GR 173/e4

# Creuem la carretera on es troba la parada d’autobusos per seguir el GR 173/e4, per un camí paral·lel a la carretera que més endavant gira a la dreta i ens porta a la cruïlla on comença la variant GR 173.1 i deixem el traçat “basic” del GR

# Ermita de la Mare de Déu de les Arenes, que ens queda un pel apartada a la dreta

# El GR va seguint la Riera Seca pujant fins a arribar al Coll de Palomeres

# Després de creuar la Riera d’Horta, enllacem amb el traçat del GR 5/e6, qiue deixem al arribar a la masia de la Muntada

# Creuem la urbanització de la Comabella, a les afores del poble de Sant Llorenç Savall

# Creuem la població de Sant Llorenç de Nord a Sud i a tocar de l’Església de Sant Llorenç, tornem a trobar el traçat del GR 5, ara el principi de l’etapa 7, del que ens separem al poc de deixar el nucli urbà

# Nou tram de pujada fins al final de la Variant, abans hem passat pel Coll Roig

# Passada la masia de Can Catafau (també nomenada Can Cadafalc) trobem la cruïlla amb el traçat del GR 173/e4., final del GR 173.1

# Des d’aquí seguim el traçat de retrobat GR que passa per les Arenes, conjunt urbanístic peculiar nucli d’estiueig de principis del segle XX amb rellevants cases com Cal  Samaranch o la Torre del Bolet

# Passat el Nucli de les Arenes, arribem de seguida a l’aparcament de l’àrea d’esplai, on trobem de nou la parada d’autobusos i acabem la jornada on l’havíem començat

Track a WIKILOC

Per més informació, contactar via mail (senders.i.mes@gmail.com)