ACTIVITAT FETA EL DIA 01 D'AGOST

DE LA CERDANYA AL BARCELONÈS

Seguint la “R3” estació per estació

Tram 09 - De Centelles a Figaró









La línia R3 de Rodalies, a banda de ser una línia antiga i amb freqüents incompliments d'horaris, és la línia que molts dels amants de la Muntanya estimem força, ja que ens acosta al Pirineu i altres paratges on podem gaudir de la nostra afició.
En el meu cas concret, la faig servir amb certa freqüència d'ençà que de molt jovenet em va "picar el cuquet" de l'excursionisme (ara dit trecking ¿?) i la muntanya, per arribar-me a un nombre sense fi de llocs espectaculars com ara el Montseny o el Ripollès o la Vall de Ribes i Núria o Planoles o etc., etc., etc.
Ara, després que han passat més de 50 anys des que la vaig "conèixer", fem una "ruta" que segueix tot l'actual traçat de la "R3", més o menys de prop segons les possibilitats del terreny, que permet veure com va canviant el paisatge des del Pirineu a la Gran Ciutat i veure les encara vigents estacions i en paral·lel la degradació, per la deixadesa dels responsables, d'algunes d'elles.

 

El total de la Ruta té aproximadament uns 235 kilòmetres i l’hem dividit en les següents 13 etapes que van unint les diferents estacions de la Línia, anant, sempre que és possible, per pistes o corriols, tractant de fugir de les carreteres:

- TRAM 1 - De “La Tor de Querol-Enveig” a “La Molina”, passant per “Puigcerdà” i “Urtx-Alp”

- TRAM 2 - De “La Molina” a “Planoles”, passant per “Toses”

- TRAM 3 - De “Planoles” a “Ribes de Freser”

- TRAM 4 - De “Ribes de Freser” a “Campdevànol”

- TRAM 5 - De “Campdevànol” a “La Farga de Bebié”, passant per “Ripoll” 

- TRAM 6 - De “La Farga de Bebié” a “Torelló”, passant per “Sant Quirze de Besora” i “Borgonyà”

- TRAM 7 - De “Torelló” a “Vic”, passant per “Manlleu”

- TRAM 8 - De “Vic” a Centelles”, passant per “Balenyà-Tona-Seva” i “Balenyà-Els Hostalets”

- TRAM 9 - De “Centelles” a “Figaró”, passant per “Sant Martí de Centelles”

- TRAM 10 - De “Figaró” a “Granollers-Canovelles”, passant per “La Garriga” i “Les Franqueses del Vallès”

- TRAM 11 - De “Granollers-Canovelles” a “Mollet-Santa Rosa”, passant per “Parets del Vallès”

- TRAM 12 - De “Mollet-Santa Rosa” a “Barcelona-Torre del Baró”, passant per “Santa Perpètua de Mogoda”, “Montcada Ripollet” i “Montcada Bifurcació”

- TRAM 13 - De “Barcelona-Torre del Baró” a “L’Hospitalet de Llobregat”, passant per “Barcelona-Sant Andreu Arenal”, “Barcelona-La Sagrera-Meridiana”, “Barcelona-Arc de Triomf”, “Barcelona-Plaça de Catalunya” i “Barcelona-Sants”

 

DADES BÀSIQUES DEL NOVÈ TRAM:

- Data de realització: 01/08/2022

- Track: Gravat amb GPS d’i-Phone directament a Wikiloc i “netejat” amb BaseCamp sobre mapes OTM (OpenTopoMap de Garmin)

- Recorregut: De Centelles al Figaró, passant també per Sant Martí de Centelles

- Inici de l’etapa: Estació “Centelles” de Rodalies

- Final de l’etapa: Estació “Figaró” de Rodalies

- Desplaçament d’anada des de Barcelona: Tren de rodalies, línia R3

- Desplaçament de tornada a Barcelona: Tren de rodalies, línia R3

- DADES SEGONS “ibpindex”: (Què és l’índex "ibp"?)

# Grau de dificultat: 44

Cal tenir en compte que la duresa o l’esforç d’una ruta serà igual a:

ibp + Estat de forma física + Ritme de carrera + Condicions climatològiques

# Distancia total: 16,11 km

# Desnivell de pujada: 144 m 

# Desnivell de baixada: 306 m 

# Altura màxima: 548 m

# Altura mínima: 335 m

# Temps efectiu de marxa: 2h 53min

# Velocitat mitja: 5,5 km/h 

# Veure anàlisi "IBP" complet

- COMENTARIS A DESTACAR:

# Tram de la línia “R3”, per Osona i arribant al Vallès Oriental, coincidint des d'abans de la estació de Sant Martí de Centelles amb el traçat del GR 2 

# Estació 18 de la Ruta, Centelles, estació al llindar de la Plana de Vic

# Estació 19 de la Ruta, Sant Martí de Centelles, parada que anteriorment tenia, com diu l'antic rètol en Espanyol que encara hi ha, el nom de "San Martin de Centelles, Abella y Ayguafreda", potser ja convindria catalanitzar-lo  

# Estació 20 de la Ruta, Figaró, parada de tren on l’edifici de l’antiga estació està fora d’us, al menys públic, i lleugerament apartat de l’actual zona baixada/pujada al tren


Track a WIKILOC 

Per més informació, contactar via mail (senders.i.mes@gmail.com)

    

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada