ACTIVITAT FETA EL DIA 17 D'OCTUBRE

RUTA DEL TER – 1a JORNADA
Ulldeter-Camprodon

La Ruta del Ter és una travessa, proposada pel Consorci del Ter, que segueix, més o menys, el recorregut del riu Ter.
El Ter neix a Ulldeter, a uns 2.400 metres d'altitud, al peu d'un antic circ glacial delimitat per cims relativament propers als 3.000 metres, com el Bastiments, el Gra de Fajol o el Pic de la Dona entre altres. Transcorre per les comarques del Ripollès, Osona, Selva, Gironès i Baix Empordà, fins a desembocar a la mar Mediterrània a prop de l'Estartit, després de recorre uns 208 km.
El recorregut a peu de la Ruta del Ter es de més de 200 km, que hem plantejat fer en 10 jornades, repartides setmanalment, incloent-hi alguns trams “extres” per facilitar l’accés a algunes de les etapes.
Aquesta primera jornada, que ens porta d’Ulldeter a Camprodon, té un recorregut d’aproximadament 26 km que hem fet en una mica més de 7 hores de marxa efectiva.
Iniciem l’excursió a peu de carretera, en un dels últims revolts abans d’arribar a la zona d’aparcament de  Vallter 2000.
Comencem pujant cap al refugi d’Ulldeter, amb fort desnivell tot seguint el traçat del GR 11. Un cop al refugi seguim pujant fins a trobar el punt de naixement del riu Ter. Des de aquí iniciem el “seguiment” del Riu.
Tornem a passar pel refugi, arribem al lloc on hem començat i continuem baixant tallant, seguint el corriols marcats, els revols de la carretera fins arribar a una amplia zona d’aparcament on deixarem de moment l’asfalt per seguir un bonic sender que transcorre junt al Riu durant quasi 3 kilòmetres. El sender ens porta de nou a la carretera, que ara no deixem fins passat el poble de Setcases, primera població que travessa en Riu Ter.
Deixem la carretera agafant un corriol a la esquerra, que puja de forma considerable i ens allunya del recorregut del Riu. Aquesta part de la travessa ens fa salvar un desnivell positiu de més de 300 m. i després de uns 7 km. arriba a la segona població del Ter, Vilallonga de Ter. Abans hem travessat una petita pedania, Llebro, lluny del Riu.
Travessem Vilallonga de Ter, la carretera i el Riu, per seguir ara per el marge dret fins pujar fins la Roca de Pelancà, petit nucli de població. Després de baixar d’aquest punt arribem a Llanars, tercera població banyada pel Riu. En Llanars canviem momentàniament de basant per, un cop travessat el poble, tornar a la banda dreta del Riu, per seguir un bonic senders que ja ens porta en pocs kilòmetres fins Camprodon, quart poble del Ter, on finalitza, en concret a la estació d’autobusos, aquesta primera jornada.